GMC Bulgaria

Здравейте ( Вход | Регистрация )

 
Reply to this topicStart new topic
Проблем с Instance_nearest(x,y,object).z мпля помогнете!
Dakka
коментар 11:35:15, 18-March-2009, Wednesday
Коментар #1


Мълчаливко


Група: Потребител
Коментари: 3
Регистриран: 18.03.09
Потребител № 1426



Имам обект в 3д игра, който трябва да променя z на терен обектите ми, но нещо не става.
Когато му дам в Collision Event с терен обекта other.z=10 тогажа функционира добре, само 4е аз искам да пестя speed.
А аз искам да проверява в create event instance_nearest(x,y,stone).z=10; и само веднъж да му го нагласи, а не да проверява
collision всеки step. Обаче не става. Изписва ми Error at position 29: Unexpected symbol in expression. Пробвах даже и да го дам
в Alarm0, като в Create Event дам Alarm0=1(с Drag & Drop). А в Create Event на Stone съм обявил z=0;. Моля помогнете ми. Благодаря предварително. hi.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TALANTO
коментар 14:00:48, 18-March-2009, Wednesday
Коментар #2


BEST ENTRY award - зад.1/2008
Икона на група

Група: VIP
Коментари: 597
Регистриран: 19.04.07
Град: Kюстендил
Потребител № 539



Опитай с ЕДНО от тези
Код
with instance_nearest(x,y,stone) z=10

Код
usb=instance_nearest(x,y,stone) usb.z=10


--------------------
"Последно: 18:05:07, 21.09.12" След две години мълчание пак проговори...
ИГРИ И ПРИМЕРИ НА САЙТА МИ!.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dakka
коментар 20:08:51, 18-March-2009, Wednesday
Коментар #3


Мълчаливко


Група: Потребител
Коментари: 3
Регистриран: 18.03.09
Потребител № 1426



Ммм не стават. Аз едното го бях пробвал и преди, ама и другото не става. Не разбирам защо. Всичко изглежда нпълно логично. Започвам да си мисля че е някакъв бъг на Game Maker 7.0, защото него ползвам. Мерси все пак за отзива. Ако някой има друго предложение моля да казва, че много искам да я довърша тази игра, а сеченето ме възпрепятства. cray.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eagle007
коментар 21:17:16, 18-March-2009, Wednesday
Коментар #4


Новодошъл
*

Група: Потребител
Коментари: 31
Регистриран: 21.08.08
Потребител № 1214



Ако съм те разбрал правилно трябва да направиш обект който след като нанесеш на картата ако е върху друг обект да ,,стъпва,, върху него? ако е така значи този код ще ти послужи - по добре да е в Step event но щом искаш да пестиш Game performance ако обектите са неподвижни става и в Create

CODE

near=instance_nearest(x,y,obj_stone)
If place_meeting(x,y,obj_stone) then {if z<near.z+10 {z=near.z+10}}


Извън темата...Ако искаш да пестиш Game performance защо не направиш Draw distance ? Просто пред Draw event-a на всеки обект слагаш If distance_to_object(obj_player)<300 then {.....} като е добре това число 300 да съвпада с range на Fog-a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TALANTO
коментар 21:27:35, 18-March-2009, Wednesday
Коментар #5


BEST ENTRY award - зад.1/2008
Икона на група

Група: VIP
Коментари: 597
Регистриран: 19.04.07
Град: Kюстендил
Потребител № 539



Цитат(Dakka @ 20:08:51, 18-March-2009, Wednesday) *
Ммм не стават. Аз едното го бях пробвал и преди, ама и другото не става. Не разбирам защо. Всичко изглежда нпълно логично. Започвам да си мисля че е някакъв бъг на Game Maker 7.0, защото него ползвам. Мерси все пак за отзива. Ако някой има друго предложение моля да казва, че много искам да я довърша тази игра, а сеченето ме възпрепятства. cray.gif


Че не е ГМ видовен съм сигурен. Ако всички обекти се създават едновременно може да пробваш да ги изтиеш от руума, да сложиш ПЪРВО
"терен обектите" и накрая другия обект.

Ако не стане проблема е от теб. Пробвай отново с аларма.
create
alarm[0]=1

alarm[0]
usb=instance_nearest(x,y,stone) usb.z=10


--------------------
"Последно: 18:05:07, 21.09.12" След две години мълчание пак проговори...
ИГРИ И ПРИМЕРИ НА САЙТА МИ!.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dakka
коментар 22:59:31, 18-March-2009, Wednesday
Коментар #6


Мълчаливко


Група: Потребител
Коментари: 3
Регистриран: 18.03.09
Потребител № 1426



Значи аз имам fog distance и вече съм направил да не се дроуват ако са на по голямо разстояние от фога, а относно поредността на обектите - да така са още по начало сложих първо терен обектите а върху тях модификаторите. И за съжаление с предложения ти код, eagle, съшо не се получава. cray.gif Оооох не знам какво да правя...
Извън темата...Между другото модифициращите обекти не са 3d, а само седят там в 2d за да нагласят жисочината на терена. Направих всичко за което се сетих за да редуцирам speed-а, само това трябва да доискосуря. И все пак балгодаря за вниманието, оценявам го. smile.gif

Извън темата...Има ли някакъв начин да накарам collision event-а да се извърши само веднъж и след това да се спре, тоест да зададе височината на терен обекта и след това само collision-a да се спре. instance_deactivate или destroy не ме интересуват, зашото ползвам dll, което ми изтрива обектите на определено разстояние и след това го възстановява както са си били, но не и ако са разрушени или деактивирани.


Мисля че успях да подобря скоростта на играта в други аспекти и вече май няма нужда от този форум. Моля модератора да затвори темата, макар че би било добре този въпрос да се разнищи заради останалите гейм-макъри.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 потребител(и) четат тази тема (1 гости и 0 скрити)
0 Потребител(и):

 



Олекотена версия Час: 07:24:08, 02.06.24