Проблем с Instance_nearest(x,y,object).z мпля помогнете! |
Здравейте ( Вход | Регистрация )
Проблем с Instance_nearest(x,y,object).z мпля помогнете! |
11:35:15, 18-March-2009, Wednesday
Коментар
#1
|
|
Мълчаливко Група: Потребител Коментари: 3 Регистриран: 18.03.09 Потребител № 1426 |
Имам обект в 3д игра, който трябва да променя z на терен обектите ми, но нещо не става.
Когато му дам в Collision Event с терен обекта other.z=10 тогажа функционира добре, само 4е аз искам да пестя speed. А аз искам да проверява в create event instance_nearest(x,y,stone).z=10; и само веднъж да му го нагласи, а не да проверява collision всеки step. Обаче не става. Изписва ми Error at position 29: Unexpected symbol in expression. Пробвах даже и да го дам в Alarm0, като в Create Event дам Alarm0=1(с Drag & Drop). А в Create Event на Stone съм обявил z=0;. Моля помогнете ми. Благодаря предварително. |
|
|
14:00:48, 18-March-2009, Wednesday
Коментар
#2
|
|
BEST ENTRY award - зад.1/2008 Група: VIP Коментари: 597 Регистриран: 19.04.07 Град: Kюстендил Потребител № 539 |
Опитай с ЕДНО от тези
Код with instance_nearest(x,y,stone) z=10 Код usb=instance_nearest(x,y,stone) usb.z=10
-------------------- "Последно: 18:05:07, 21.09.12" След две години мълчание пак проговори...
ИГРИ И ПРИМЕРИ НА САЙТА МИ!. |
|
|
20:08:51, 18-March-2009, Wednesday
Коментар
#3
|
|
Мълчаливко Група: Потребител Коментари: 3 Регистриран: 18.03.09 Потребител № 1426 |
Ммм не стават. Аз едното го бях пробвал и преди, ама и другото не става. Не разбирам защо. Всичко изглежда нпълно логично. Започвам да си мисля че е някакъв бъг на Game Maker 7.0, защото него ползвам. Мерси все пак за отзива. Ако някой има друго предложение моля да казва, че много искам да я довърша тази игра, а сеченето ме възпрепятства.
|
|
|
21:17:16, 18-March-2009, Wednesday
Коментар
#4
|
|
Новодошъл Група: Потребител Коментари: 31 Регистриран: 21.08.08 Потребител № 1214 |
Ако съм те разбрал правилно трябва да направиш обект който след като нанесеш на картата ако е върху друг обект да ,,стъпва,, върху него? ако е така значи този код ще ти послужи - по добре да е в Step event но щом искаш да пестиш Game performance ако обектите са неподвижни става и в Create
CODE near=instance_nearest(x,y,obj_stone) If place_meeting(x,y,obj_stone) then {if z<near.z+10 {z=near.z+10}} Извън темата...Ако искаш да пестиш Game performance защо не направиш Draw distance ? Просто пред Draw event-a на всеки обект слагаш If distance_to_object(obj_player)<300 then {.....} като е добре това число 300 да съвпада с range на Fog-a
|
|
|
21:27:35, 18-March-2009, Wednesday
Коментар
#5
|
|
BEST ENTRY award - зад.1/2008 Група: VIP Коментари: 597 Регистриран: 19.04.07 Град: Kюстендил Потребител № 539 |
Ммм не стават. Аз едното го бях пробвал и преди, ама и другото не става. Не разбирам защо. Всичко изглежда нпълно логично. Започвам да си мисля че е някакъв бъг на Game Maker 7.0, защото него ползвам. Мерси все пак за отзива. Ако някой има друго предложение моля да казва, че много искам да я довърша тази игра, а сеченето ме възпрепятства. Че не е ГМ видовен съм сигурен. Ако всички обекти се създават едновременно може да пробваш да ги изтиеш от руума, да сложиш ПЪРВО "терен обектите" и накрая другия обект. Ако не стане проблема е от теб. Пробвай отново с аларма. create alarm[0]=1 alarm[0] usb=instance_nearest(x,y,stone) usb.z=10 -------------------- "Последно: 18:05:07, 21.09.12" След две години мълчание пак проговори...
ИГРИ И ПРИМЕРИ НА САЙТА МИ!. |
|
|
22:59:31, 18-March-2009, Wednesday
Коментар
#6
|
|
Мълчаливко Група: Потребител Коментари: 3 Регистриран: 18.03.09 Потребител № 1426 |
Значи аз имам fog distance и вече съм направил да не се дроуват ако са на по голямо разстояние от фога, а относно поредността на обектите - да така са още по начало сложих първо терен обектите а върху тях модификаторите. И за съжаление с предложения ти код, eagle, съшо не се получава. Оооох не знам какво да правя...
Извън темата...Между другото модифициращите обекти не са 3d, а само седят там в 2d за да нагласят жисочината на терена. Направих всичко за което се сетих за да редуцирам speed-а, само това трябва да доискосуря. И все пак балгодаря за вниманието, оценявам го. Извън темата...Има ли някакъв начин да накарам collision event-а да се извърши само веднъж и след това да се спре, тоест да зададе височината на терен обекта и след това само collision-a да се спре. instance_deactivate или destroy не ме интересуват, зашото ползвам dll, което ми изтрива обектите на определено разстояние и след това го възстановява както са си били, но не и ако са разрушени или деактивирани. Мисля че успях да подобря скоростта на играта в други аспекти и вече май няма нужда от този форум. Моля модератора да затвори темата, макар че би било добре този въпрос да се разнищи заради останалите гейм-макъри. |
|
|
Олекотена версия | Час: 07:24:08, 02.06.24 |