Моовинг екзампъл, Не е смешно,трагично е |
Здравейте ( Вход | Регистрация )
Моовинг екзампъл, Не е смешно,трагично е |
08:33:28, 14-April-2007, Saturday
Коментар
#1
|
|
Иво Георгиев Група: Потребител Коментари: 887 Регистриран: 08.04.07 Потребител № 523 |
Ето ме в средната ситуация...зарибих целия клас с GameMaker...и видях че има хора на този свят които не могат да си напраят мовемент...а пък какво са 2 минути и реших да им напрая example... (знам че се излагам ама има хора които немогат да си напраят мовемент пък и това не само мовемент exaple това показжа и други работи).
Едит:това не е мовемент exaple а е смесен example за пълни новаци... долнлоад: Хост-А-Хостинг |
|
|
18:02:31, 20-October-2007, Saturday
Коментар
#2
|
|
Новодошъл Група: Потребител Коментари: 33 Регистриран: 19.10.07 Град: София,Лозенец Потребител № 769 |
Поне да беше го направил със скрипт та да изглежда по-готино.
-------------------- |
|
|
21:05:06, 20-October-2007, Saturday
Коментар
#3
|
|
I'm The Evil Admin Група: Администратор Коментари: 541 Регистриран: 14.11.04 Потребител № 3 |
OFFTOPIC
Давам ти НАЙ-МНОГО един от класа ти да се занимава с GM след 1 седмица ... -------------------- Si hoc non legere potes tu asinus es!
|
|
|
22:01:34, 20-October-2007, Saturday
Коментар
#4
|
|
Иво Георгиев Група: Потребител Коментари: 887 Регистриран: 08.04.07 Потребител № 523 |
Офф, това е старо и нуубско.Па и те от моя клас толко пъти са се опитвали да го разберат - не могат!
|
|
|
23:47:54, 21-October-2007, Sunday
Коментар
#5
|
|
h4x0r Група: Потребител Коментари: 89 Регистриран: 21.01.07 Град: GMC Потребител № 305 |
На повечето им омръзва точно след 1-2 дена...
-------------------- |
|
|
Гост_Александър Витков_* |
16:33:51, 26-April-2008, Saturday
Коментар
#6
|
Гост |
Е Иво,нямаше смисъл това да го правиш.Това всеки го знае.
|
|
|
00:32:37, 27-April-2008, Sunday
Коментар
#7
|
|
Новодошъл Група: Потребител Коментари: 45 Регистриран: 25.04.08 Потребител № 954 |
|
|
|
20:11:42, 27-April-2008, Sunday
Коментар
#8
|
|
Иво Георгиев Група: Потребител Коментари: 887 Регистриран: 08.04.07 Потребител № 523 |
Закълни се, че не си се чудил как се прави такова нещо, тук във форума са питали. И да, имаше дори един, който не можа да го разбере. И аз реших, за 1-2 минутки да им направя пример на хората. Оказа се грешка, че го качих. Беше предназначен за един от моя клас, който си чукаше главата както казваш ти, 4-5 денонощия.
А иначе вече няма да качвам такива неща, както и от отдавна съм спрял да качвам примери за Game maker, да си чукате главите А и грешиш жестоко. Game maker е ограничен, не могат да се правят всякакви игри. Колкото и да съм се опитвал да излезна извън възможностите на вграденото d3d, да направя рефлекшъни, не съм имал особен успех. Такива като тебе биха казали, че причината е в мене, но повярвай ми, много по-разбиращи хора от мене са се опитвали и не са успявали да направят нещо модерно с вграденото d3d. Дори и DLL-тата не дават особено предимство. Ваобще Game maker, като програма, която използва интерпретация, е доста добра, но като програма, която би трябвало да създава игри е ограничена. Повечето искат правенето на игри да става с магическа пръчка, и да става хубаво, но Game maker е най-лесното в момента и най-гъвкавото. И пак не може да ми задоволи нуждите. А такива, които искат да създават сложни 3d игри и си мислят, че могат (повечето от тях) дори не могат да разберат интерфейса, казвал съм им в скайп как точно да го направят местенето, къде да кликат, което много ме ядосва. Не че аз не съм бил зле в началото. Обаче аз поне си направих труда да почета туй-онуй. И така, какъв беше смисъла от този пример? Тези, които незнаят как да правят местене ваобще нямат желание, или няма как да стигнат до този пример, и няма как да го разберат. А тези, които вече знаят тези неща се отнасят грубо към мене. Айде сега, с този пост ви отвръщам |
|
|
Гост_Александър Витков_* |
18:10:55, 04-May-2008, Sunday
Коментар
#9
|
Гост |
А ако все пак се хванеш да правиш примери мисли.Key press:no key да спира.Ами ако да речеме държиш space и се движиш,примерно и пуснеш лефта няма да спреш да се движиш,защото натискаш key.
|
|
|
15:53:43, 25-December-2010, Saturday
Коментар
#10
|
|
Новодошъл Група: Потребител Коментари: 15 Регистриран: 22.12.10 Потребител № 1626 |
Хайде сега...вие да не сте се родили научени?
Така пишете, че човек да го е страх да пита... (гледам, че и в "Начинаещи" няма нищо за съвсем начинаещи). На мен пък, ми трябват точно тези 3-4 реда които ги пишете за 2мин. а аз няма да мога да ги сътворя и за седмица, а именно - да накарам един обект да мръдне няколко пиксела в дясно. Не ми казвайте "Седни да научиш езика!" защото подхванах ГМ само за да си направя нещо дребно и нямам намерение да се занимавам по-задълбочено, така че, не ми трябва излишна информация...! |
|
|
17:38:07, 25-December-2010, Saturday
Коментар
#11
|
|
Засмян тъпоъгълник :D Група: Администратор Коментари: 1790 Регистриран: 21.07.08 Град: Това е място, населено с много хора. FPS: 60 Потребител № 1116 |
x+=choose(3,4);
научи поне как се прибавя към променлива... -------------------- Цитат Пешо: 4:53:46 Я недейти са карайти тука че да ни ва зашливйъ |
|
|
18:30:22, 25-December-2010, Saturday
Коментар
#12
|
|
Новодошъл Група: Потребител Коментари: 15 Регистриран: 22.12.10 Потребител № 1626 |
x+=choose(3,4); Ясно, а ако искам да станат няколко действия (друг обект също да се промени)? OFFTOPIC: Най-добре, ако тук има някой на който му е забавно да се занимава с "индианци", да ми пише на лични за да се свържем и да не занимаваме целия форум с глупости... Но, има такива които искат да се погаврят - ако нещо го има готово в ГМ, той, за кеф, ще ти каже "Трябва код" и ти се смее как се блъскаш... Такива не ме устройват. |
|
|
19:38:27, 25-December-2010, Saturday
Коментар
#13
|
|
Редовен бъбривко Група: Администратор Коментари: 782 Регистриран: 31.12.07 Град: Шумен Потребител № 824 |
Ако не ти се учи езика поне разгледй примерите които вървят с програмата как са направени и хвърли ено око на help-a.
Не е толкова трудно, но просто изисква малко време и разучаване. -------------------- Download my games (click an image for more information and downloading):
website: rbglifestyle.hit.bg |
|
|
21:29:31, 25-December-2010, Saturday
Коментар
#14
|
|
Новодошъл Група: Потребител Коментари: 15 Регистриран: 22.12.10 Потребител № 1626 |
И с това си играя... Даже имах идея, да нащракам нещо, после да му видя кода както го генерира играта, да сглобя отделни части...ама ми казаха, че генерирания код не се вижда никъде... :(
Малко по малко, ще стане (като ви поизнервя тука...). Нали сте професионалисти (имате сумати игри зад гърба си)... Колкото повече си представям моята "игра", толкова повече неща изникват, които незнам как ще станат. |
|
|
21:54:50, 25-December-2010, Saturday
Коментар
#15
|
|
Засмян тъпоъгълник :D Група: Администратор Коментари: 1790 Регистриран: 21.07.08 Град: Това е място, населено с много хора. FPS: 60 Потребител № 1116 |
Правенето на игри не е толкова трудно, стига да имаш правилният подход.
Първо трябва да решиш какво точно да бъде играта ти, да напишеш повечето ако не всички подробности. Ще дам пример с платформена игра - в играта целта е играчът да достигне до края на всяко ниво. Геймплеят включва подвижни платформи, стълби, монети за събиране и тайни зони. Също така има гадове подобни на goombas от марио, които при допир убиват играча. Играта има 10 нива и се започва с три живота. При успешно завършване се записват точките и се отключват няколко екстри от главното меню. След като вече знаеш какво искаш трябва да разделиш играта на ясно разграничени за направа части: -основна платформена физика -катерене по стълби -движение на платформите -преминаване към следващото ниво -... Всяка част се разбива на подчасти, като подробно се описва начина, по който трябва да стане: -подвижните платформи са широки 128 пиксела -движат се в двете посоки със скорост 4 -при срещане на земя или друга подвижна платформа спират за секунда и след това обръщат посоката -когато играчът или гадовете са застанали върху платформа, то те се движат заедно с нея, но и могат да се движат отделно от това Накрая всяка една подчаст се преобразува в код, който се пише в съответното събитие на съответния обект: Код //create
posoka=0; //посока 0 означава, че платформата не се движи;1 е движение надясно, а 0 - наляво //тръгва след 3 секунди в свободната посока if !place_meeting(x+4,y,soliden) //soliden е родителят на платформите, земята и други обекти, по които може да се ходи {alarm[1]=3*room_speed;poslednaposoka=1;} else {alarm[2]=3*room_speed;poslednaposoka=-1;} //alarm 0 posoka=0; if poslednaposoka==1 alarm[2]=room_speed;else alarm[1]=room_speed; //alarm 1 posoka=1;poslednaposoka=1; //alarm 2 posoka=-1;poslednaposoka=-1; //step if !place_meeting(x+posoka*4,y,soliden) x+=4*posoka; //collision with soliden posoka=0;alarm[0]=0;x=floor(x/4)*4; -------------------- Цитат Пешо: 4:53:46 Я недейти са карайти тука че да ни ва зашливйъ |
|
|
23:02:46, 27-December-2010, Monday
Коментар
#16
|
|
Новодошъл Група: Потребител Коментари: 15 Регистриран: 22.12.10 Потребител № 1626 |
Ето с няколко думи какво съм наумил:
Преди години, бях виждал една програма за трениране на бързо писане, но вече я няма и реших да я пресъздам. Имаш низ с произволни символи (броя и разнообразието им зависят от нивата). Имаш и една котка която се движи с постоянна скорост (скоростта се увеличава на всяко ниво). Пред котката има мишка която в началото стои неподвижно. При въвеждане на символ от низ-а, мишката се премества с няколко пиксела напред... Целта е, да въведеш бързо символите от низа, за да избяга мишката от котката. Когато мишката влезе в дупката си (която естествено е на края на игралното поле), преминаваш на следващото ниво. При въвеждане на грешен символ, губиш един живот (те са 3), а в следващото ниво, животите си се възвръщат. Когато котката хване мишката, тя изчезва. Котката си сменя спрайта и натискаш ентер за нов опит, връщаш се в началото на играта (можеш да избираш на кое ниво да отидеш директно) или правиш каквото ти е кеф... Има два варианта - на кирилица и на латиница. Тук код се пише само за низа и въвеждането на символите, както и за действията при правилно и неправилно въвеждане (не споменах, че има и звуци)... До тук сум приключил с графиката (само да си сменя спрайтовете на котката и мишката, но действията им са готови). Остава ми само, да сложа кода с низа и някои надписи по игралното поле (примерно "Ниво 1" и т.н.). Също и още не съм разбрал как да променя настройките във всяка стая (пр. котката да се движи по-бързо (нали скоростта й е зададена в обекта...)). |
|
|
Олекотена версия | Час: 07:48:07, 02.06.24 |