GMC Bulgaria

Здравейте ( Вход | Регистрация )

Visual Particles, Готина програмка за частици
Velidar
коментар 22:11:11, 03-January-2012, Tuesday
Коментар #1


Новодошъл
*

Група: Потребител
Коментари: 5
Регистриран: 03.01.12
Потребител № 1703



Здравейте на всички. : ) От доста време се занимавам с GM, но като цяло никога не съм бил много по „комуникацията". Благодарение на Game Maker се научих на едно от най-ценните неща за всеки, който иска да се занимава с програмиране – сам да намираш ценната за теб информация и прилагането й по най-добрия начин. Започнах като пълен новак в действителност, който дори не как се ползва for цикъл. : D Но стига за мен.

Въведение
Тук съм да ви представя проектче, в което вложих много труд и вплетох голяма част от уменията си (които всъщност разширявам през цялото време) и мисля, че ще ви хареса.

Представям ви най-новия "particle editor", който си измайсторих, поради факта, че всички останали, които съм намирал... ами съжалявам ама удобството на работа е ... стабилно ограничено, най-общо казано. : D Та поставях си цели за игри, твърде амбициозни цели, започвах ги, спирах ги. В един момент си казах, че трябва да започна от това, което може би ще ми влезе в работа при направата на голяма игра или нещо подобно! Ами, с една дума, частиците са добър и интригуващ избор.



Основни функции:

- редактиране на всички свойства на частиците (particle types) изцяло динамично – чрез елегантни слайдери, чиито обхват дори може да се регулира (което обаче още не е документирано никъде и трябва да кажа, че става с десен клик на мишката в/у дадения слайдер);

- редактиране на свойствата и на „предавателите" (emitters) динамично – разширявайте обхвата (region), местете спрямо центъра на екрана, сменяйте типа на излъчване на частици (между константна емисия всяка стъпка – part_emitter_stream() и такава на интервали - part_emitter_burst, като регулирате времето), още смяна на „дистрибуцията"
на емитера и май това е;

- всичко се пази във основни файлове за всеки „проект", където се пазят ВСИЧКИ връзки между емитри, частици, системи и въобще всичко нужно за да възстановите работата си както е била преди да затворите програмката; за сега няма attractors, destroyers, changers и подобни, но и без това са като цяло второстепенни;

- моя опит за графичен интерфейс, не просто проработи, но и го мяза на нещо biggrin.gif, слайдери, контекстови менюта, приятни листчета със скролбари и т.н. си работят добре в момента, но ще се работи много по всичко още...

- експорта на код за сега е много елементарен, става чрез менюто code -> compile codes, за дадения проект; за сега е много ограничен - експортва всичко по един модел, а една от целите ми е да го поразширя с едно две неща...

-----------

Може много да се говори. Няма да задълбавам. Ще ви кажа, че ако нищо не разбирате, да не се притеснявате. Ще ми се наложи и без това да направя нещо като простичък наръчник, а освен това онзи „бар" горе вдясно на програмта не е за нищо. Все още не съм добавил вътрешния „хелп", но там ще се показва указателен текст какво прави даден бутон и тъй нататък.
Още нещо, пряко свързано с програмката, което може да е полезно но не е документирано. Q – лудване на дадения проект, без да пита, че не е сейван и подобни простотии и W – сейване на дадения проект без допълнителни прозорци отново. Последно – задържане на H спира да рисува графичния интерфейс и така можете да видите само партикълите. : )

ИЗТЕГЛЯНЕ:
Версия 1.1
Версия 1.00


Версия 1.1 премахва някои ужасни бъгове, които не знам как съм пропуснал просто и добавя някои приятни нещица. Вече онова поле горе в дясно не стои празно, а дава информация за някои бутони (докато сме над тях) и репортва за последното действие (поне в повечето случаи). Вече могат да се правят скрийншоти - всичките в .PNG както с прозрачен фон (F7), така и с текущия фон (F8) и тези скрийншоти НЯМА да добавят графичния интерфейс, а само частиците. : ) В cnangelog.txt и readMe.txt има повече инфо.

Няколко шота:


Има едно примерно проектче към пакета. Project -> Load -> projExample . Макар и да няма много смисъл от такова де...

Кратко указание за работа.

Кратко указание за работа (за сега). За всеки проект ви трябва поне една партикъл система. Създава като първо натиснете онзи идиотски бутон горе в ляво и "открехнете" списъка с наличните системи за дадения проект + бутоните за работа със системи. Плюсчето е за създаване. След това вече можете да създавате емитри към дадената система от бутоните за работа с емитри, които са долу в ляво. За промяна "свойствата" им е поредицата от бутони долу. За частици си има специален малък "визуалайзер", както обичам да му викам аз долу от дясно. И там са бутоните за създаване/премахване/прилепяне на частици към емитер. А за самите промени по частиците са слайдерите, които са първото нещо, което се забелязва. Примерен ход на работа -> Add -> System; Add -> Emitter -> With Particle. Това ще създаде двойка емитер с частица, прилепена към него. Толкова за сега. Остава ви да поръчкате.

-----------
Всичко е на английски. Съжалявам за което, защото това е български форум.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Пишете в тази тема
- Velidar   Visual Particles   22:11:11, 03-January-2012, Tuesday
- - P.A.S._BG   Невероятно добре е направено! Лошо че не снима...   03:58:18, 04-January-2012, Wednesday
- - яверт   Доста добре е направена. Може да добавиш подсказки...   10:22:32, 04-January-2012, Wednesday
- - Velidar   Мерси много. Наистина вложих стабилен труд в прогр...   10:31:17, 04-January-2012, Wednesday
|- - Hella_from_Hell   Интерестно проектче. Добра работа наистина, барво....   11:54:15, 05-January-2012, Thursday
- - Пешо   Ехее поздравления, човек! НАй-после някой исти...   02:35:57, 05-January-2012, Thursday
- - Velidar   @ Пешо Мерси. И ще погледна там твоите "прое...   18:54:53, 05-January-2012, Thursday
|- - Hella_from_Hell   Цитат(Velidar @ 18:54:53, 05-Jan...   21:41:43, 05-January-2012, Thursday
- - Velidar   Напълно вярно. Но мисълта ми беше, че точно частиц...   23:35:21, 05-January-2012, Thursday
- - яверт   Абе вие заменете всяка частица с обект, изглеждащ ...   15:07:33, 06-January-2012, Friday
- - baner4ooo   Браво . Добро е. И сега остава с програма за Scre...   13:33:53, 07-January-2012, Saturday
- - Пешо   Или да си експортнеш кода, който ще направи същото...   20:14:46, 07-January-2012, Saturday
- - Velidar   Нова версия. Трябваше да излезе много по-рано, ама...   21:07:27, 21-January-2012, Saturday


Reply to this topicStart new topic
1 потребител(и) четат тази тема (1 гости и 0 скрити)
0 Потребител(и):

 



Олекотена версия Час: 16:34:49, 03.07.25