независимо от лага поддържайте скоростта еднаква!, чрез Delta Timing |
Здравейте ( Вход | Регистрация )
независимо от лага поддържайте скоростта еднаква!, чрез Delta Timing |
12:24:48, 29-May-2010, Saturday
Коментар
#1
|
|
![]() Засмян тъпоъгълник :D Група: Администратор Коментари: 1790 Регистриран: 21.07.08 Град: Това е място, населено с много хора. FPS: 60 Потребител № 1116 |
Нито концепцията, нито кода са мои, но това е нещо твърде полезно да бъде подминато.
С две думи чрез този метод нещата ще се движат с еднаква скорост независимо от лага.... винаги! И е изключително прост, всеки може да го приложи. Какво трябва да се направи: 1.В първата стая на играта, в контрол обекта при създаването му се инициализира една глобална променлива global.gamespeed=1; 2.После тази променлива трябва да се обновява всяка стъпка в begin step на контрола за съответната стая: Код if fps>1 { global.gamespeed=fps/room_speed; } 3.За всяко нещо, което се движи, или се променя постоянно, се разделя на тази глобална променлива, за да се поддържа тази скорост: Код //това са само примери speed=10/global.gamespeed; friction=0.5/global.gamespeed; image_speed=2/global.gamespeed;//изключително важно, за да изглежда и анимацията наред //ако нещо се увеличава всяка стъпка, то това правило важи и за него health+=3/global.gamespeed; edikvositam+=10/global.gamespeed; И това е само. Толкова просто. Има едно изключение и това са алармите. Те не могат да бъдат повлияни от този метод. За това може да се използва тяхната алтернатива в код. Delta timinga не е оправдание да занемарите играта да бъде неоптимизирана да се влачи с едва 20 кадъра в секунда. Ще стане насечена и определено неприятна за игра. Този метод е само за случаите когато някой има по-стар компютър, или има лаг поради многото пуснати програми. -------------------- Цитат Пешо: 4:53:46 Я недейти са карайти тука че да ни ва зашливйъ |
|
|
|
яверт независимо от лага поддържайте скоростта еднаква! 12:24:48, 29-May-2010, Saturday
Hella_from_Hell Добре де ама ако всичко се влияе от тази променлив... 13:22:44, 29-May-2010, Saturday
яверт Не мога да те разбера какво имаш впредвид. Очевидн... 13:27:29, 29-May-2010, Saturday
Hella_from_Hell Форсираш имах в предвид. Много ми се яде и ям букв... 13:35:48, 29-May-2010, Saturday
яверт Не, не се насилва играта по този начин.
Цитатно вл... 13:41:42, 29-May-2010, Saturday
Angel Еми реших да го пробвам,и резултата е кофти ,у... 15:51:12, 28-June-2011, Tuesday
svetljjjo някой има ли го тоя длл че от рапит шаре са го мах... 17:53:55, 29-July-2012, Sunday![]() ![]() |
| Олекотена версия | Час: 00:23:37, 04.11.25 |