Car Engine |
Здравейте ( Вход | Регистрация )
Car Engine |
Гост_Александър Витков_* |
![]()
Коментар
#1
|
Гост ![]() |
Ето кво сътворих: CAR ENGINE най-прост кар енджин :D
Съдържа: *Всичко се върти в посоката си (image_angle=direction)* *Полиция гони играча* *И една черна кола,дето си обикаля patha.* Бъгове: * Полицията,ако се докосне до играча,тя започва да вибрира. * * Тая черната кола мноо забива(тва го оправих)* |
|
|
![]() |
![]()
Коментар
#2
|
|
![]() Иво Георгиев ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребител Коментари: 887 Регистриран: 08.04.07 Потребител № 523 ![]() |
Поздравявам те за това, че вече не пишеш "за напреднали" или "за начинаещи", това е правилното решение, дори и аз не знам дали съм noob или advanced.
Прост - добре. Първо, съветвам те да използваш D&D когато може, защото то е по-бързо (без критики по този въпрос към моите примери, аз тогава не знаех за това...). Код image_angle=direction if keyboard_check(vk_left){direction+=4} if keyboard_check(vk_right){direction-=4} if keyboard_check(vk_up){speed=5} if keyboard_check_released(vk_up){speed=0} Добро: Невероятно прост код. Само че { и } не са нужни. Но това е страхотен "ход", защото така един новак в gml би разбрал смисъла на блоковете, или пък поне да разберат, че трябва да ги слагат когато ще използват много действия. Също е много портативен за един новак, той просто го копира. Лошо: Относно последното, което казах: новаците не бива да се учат да копират и пействат. Обаче, този прост принцип има няколко огромни недостатъка: Първо, просто да използваш actions/events е малко по-бързо, но не е портативно. Аз щях да го направя с actions/events, защото в случая е engine, не example. Тоест трябва да се базираме на него. Обаче е ужасно лош принцип на управление. Колата се чувства като танк. Това е един прост портативен скрипт от мене: Код //Copyright: Ivo Georgiev //Ultra portable car script for traipal 2 if keyboard_check(vk_left) wheel_dir+=0.2; if keyboard_check(vk_right) wheel_dir-=0.2; if keyboard_check(vk_up) speed+=0.1; if keyboard_check(vk_down) speed-=0.1; if !keyboard_check(vk_left) && !keyboard_check(vk_right) { if wheel_dir>0 wheel_dir-=0.2; if wheel_dir<0 wheel_dir+=0.2; } if wheel_dir>3 wheel_dir=3; if wheel_dir<-3 wheel_dir=-3; if speed>12 speed=12; if speed<-4 speed=-4; ///////////////////////////////////////////////////////////////// direction+=wheel_dir*(speed/10); image_angle=direction+90; Съвсем семпло. Отново препоръчвам wheel_dir да се променя чрез action right key/left key. Тъй, скоро може да публикувам RaceDay engine - скриптовете от RaceDay 0.79 - the reloaded. Да ти покажа какво е car engine. ![]() Също махни нещата с полицията, няма смисъл от тях като е car engine. |
|
|
![]() ![]() |
Олекотена версия | Час: 16:19:14, 04.07.25 |