Моовинг екзампъл, Не е смешно,трагично е |
Здравейте ( Вход | Регистрация )
Моовинг екзампъл, Не е смешно,трагично е |
![]()
Коментар
#1
|
|
![]() Иво Георгиев ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребител Коментари: 887 Регистриран: 08.04.07 Потребител № 523 ![]() |
Ето ме в средната ситуация...зарибих целия клас с GameMaker...и видях че има хора на този свят които не могат да си напраят мовемент...а пък какво са 2 минути и реших да им напрая example... (знам че се излагам ама има хора които немогат да си напраят мовемент пък и това не само мовемент exaple това показжа и други работи).
Едит:това не е мовемент exaple а е смесен example за пълни новаци... долнлоад: Хост-А-Хостинг |
|
|
![]() |
![]()
Коментар
#2
|
|
![]() Засмян тъпоъгълник :D ![]() Група: Администратор Коментари: 1790 Регистриран: 21.07.08 Град: Това е място, населено с много хора. FPS: 60 Потребител № 1116 ![]() |
Правенето на игри не е толкова трудно, стига да имаш правилният подход.
Първо трябва да решиш какво точно да бъде играта ти, да напишеш повечето ако не всички подробности. Ще дам пример с платформена игра - в играта целта е играчът да достигне до края на всяко ниво. Геймплеят включва подвижни платформи, стълби, монети за събиране и тайни зони. Също така има гадове подобни на goombas от марио, които при допир убиват играча. Играта има 10 нива и се започва с три живота. При успешно завършване се записват точките и се отключват няколко екстри от главното меню. След като вече знаеш какво искаш трябва да разделиш играта на ясно разграничени за направа части: -основна платформена физика -катерене по стълби -движение на платформите -преминаване към следващото ниво -... Всяка част се разбива на подчасти, като подробно се описва начина, по който трябва да стане: -подвижните платформи са широки 128 пиксела -движат се в двете посоки със скорост 4 -при срещане на земя или друга подвижна платформа спират за секунда и след това обръщат посоката -когато играчът или гадовете са застанали върху платформа, то те се движат заедно с нея, но и могат да се движат отделно от това Накрая всяка една подчаст се преобразува в код, който се пише в съответното събитие на съответния обект: Код //create
posoka=0; //посока 0 означава, че платформата не се движи;1 е движение надясно, а 0 - наляво //тръгва след 3 секунди в свободната посока if !place_meeting(x+4,y,soliden) //soliden е родителят на платформите, земята и други обекти, по които може да се ходи {alarm[1]=3*room_speed;poslednaposoka=1;} else {alarm[2]=3*room_speed;poslednaposoka=-1;} //alarm 0 posoka=0; if poslednaposoka==1 alarm[2]=room_speed;else alarm[1]=room_speed; //alarm 1 posoka=1;poslednaposoka=1; //alarm 2 posoka=-1;poslednaposoka=-1; //step if !place_meeting(x+posoka*4,y,soliden) x+=4*posoka; //collision with soliden posoka=0;alarm[0]=0;x=floor(x/4)*4; -------------------- Цитат Пешо: 4:53:46 Я недейти са карайти тука че да ни ва зашливйъ |
|
|
![]() ![]() |
Олекотена версия | Час: 01:55:27, 04.07.25 |