GMC Bulgaria

Здравейте ( Вход | Регистрация )

Изброяване?, Има ли начин?
martinmarks
коментар 01:00:21, 25-August-2010, Wednesday
Коментар #1


Редовен потребител
***

Група: Потребител
Коментари: 216
Регистриран: 13.06.07
Град: българия
Потребител № 627



Разработвам едно AI enemy в играта си, и трябва да му задам да ходи на obj_wall например, получи се! Ето и част от скрипта gravity=(!place_meeting(x,y+1,obj_wall)) Обаче има и други обекти по които трябва да стъпва например като obj_grass и се чудих дали може да направя така, че да изброявам по кое може, добавих и едно and ето: gravity=(!place_meeting(x,y+1,obj_wall and obj_grass)) После пуснах и не стана заседва и на двата обекта! И незнам как да направя така, че да изброя повече от един обект по който може да върви като AI? Ако може малко помощ?

Направо ето ви целия скрипт:
Код
if(random(50)<1 && dir<1) dir+=1;
if(random(50)<1 && dir>-1) dir-=1;
if(place_meeting(x+movspeed*dir,y,obj_wall)) dir=0;
x+=movspeed*dir;
if(dir!=0) image_xscale=dir;
gravity=(!place_meeting(x,y+1,obj_wall))*grav;
if(dir==0) {
    if(gravity==0) {
        sprite_index=spr_enemy1_stand;
    } else {
        sprite_index=spr_enemy1_still;
    }
} else {
    if(gravity==0) {
        sprite_index=spr_enemy1_walk;
    } else {
        sprite_index=spr_enemy1_moving;
    }
}
if(vspeed>10) vspeed=10;
if(collision_rectangle(x+dir*16,y+16,x+dir*movspeed*20,y-maxjump,obj_wall,true,true)>0 && gravity==0) {
    if(random(4)<1&&!place_meeting(x,y-24,obj_wall) && dir!=0) {
        
        ok=0;
        vx=x;
        vy=y;
        x-=999999;
        y-=999999;
        with(obj_wall) {
            if(collision_rectangle(other.vx+other.dir*16,other.vy+16,other.vx+other.dir*other.movspeed*20,other
.vy-other.maxjump,id,true,false)) {
                if(!place_meeting(x-(other.vx<x)+(other.vx>=x),y-1,obj_wall) && collision_line(x,y,other.vx,other.vy,obj_wall,true,true)<0) {
                    other.ok=other.vy-y+16;
                }
            }
        }
        x=vx;
        y=vy;
        if(ok>0) vspeed=-floor(sqrt(2*(ok+64/grav)))*(grav);;
    }
}


--------------------
Подписа бе съкратен от модератор.
I am a according to the gml n00b test!


The Stone Of Death
DEMO: 15% ◄▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬► 100%
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Отговори
Hella_from_Hell
коментар 09:34:26, 25-August-2010, Wednesday
Коментар #2


Редовен бъбривко
Икона на група

Група: Администратор
Коментари: 782
Регистриран: 31.12.07
Град: Шумен
Потребител № 824



Това "and" още щом го видите и трябва да знаете, че няма да работи. То изобщо дори не е част от GML. Ако беше писано на Pascal тогава можеше и да мине номера. biggrin.gif


--------------------
Download my games (click an image for more information and downloading):

website: rbglifestyle.hit.bg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
яверт
коментар 09:55:09, 25-August-2010, Wednesday
Коментар #3


Засмян тъпоъгълник :D
Икона на група

Група: Администратор
Коментари: 1790
Регистриран: 21.07.08
Град: Това е място, населено с много хора. FPS: 60
Потребител № 1116



Цитат(Hella_from_Hell @ 10:34:26, 25-August-2010, Wednesday) *
Това "and" още щом го видите и трябва да знаете, че няма да работи. То изобщо дори не е част от GML. Ако беше писано на Pascal тогава можеше и да мине номера. biggrin.gif

Доколкото зная ГМ приема синтаксис от паскал като наследство от античните версии.


--------------------
Цитат
Пешо:
4:53:46
Я недейти са карайти тука че да ни ва зашливйъ
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hella_from_Hell
коментар 07:25:11, 26-August-2010, Thursday
Коментар #4


Редовен бъбривко
Икона на група

Група: Администратор
Коментари: 782
Регистриран: 31.12.07
Град: Шумен
Потребител № 824



Цитат(яверт @ 10:55:09, 25-August-2010, Wednesday) *
Доколкото зная ГМ приема синтаксис от паскал като наследство от античните версии.

Това не го знаех. Никога дори и не ми е хрумвало да го пробвам, а и може да е добавено след някоя от последните версии.


--------------------
Download my games (click an image for more information and downloading):

website: rbglifestyle.hit.bg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
яверт
коментар 09:35:17, 26-August-2010, Thursday
Коментар #5


Засмян тъпоъгълник :D
Икона на група

Група: Администратор
Коментари: 1790
Регистриран: 21.07.08
Град: Това е място, населено с много хора. FPS: 60
Потребител № 1116



Цитат(Hella_from_Hell @ 08:25:11, 26-August-2010, Thursday) *
Това не го знаех. Никога дори и не ми е хрумвало да го пробвам, а и може да е добавено след някоя от последните версии.

Едва ли защото първите са използвали паскал, а последните - подобие на С.


--------------------
Цитат
Пешо:
4:53:46
Я недейти са карайти тука че да ни ва зашливйъ
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Пишете в тази тема
- martinmarks   Изброяване?   01:00:21, 25-August-2010, Wednesday
- - яверт   Пробвай gravity=(!place_meeting(x,y+1,obj_wall...   07:14:31, 25-August-2010, Wednesday
- - TALANTO   Щом е станало с obj_wall пробвай в другия обкет да...   08:13:01, 25-August-2010, Wednesday
- - Hella_from_Hell   Това "and" още щом го видите и трябва да...   09:34:26, 25-August-2010, Wednesday
|- - яверт   Цитат(Hella_from_Hell @ 10:34:26, 25...   09:55:09, 25-August-2010, Wednesday
|- - Hella_from_Hell   Цитат(яверт @ 10:55:09, 25-Augus...   07:25:11, 26-August-2010, Thursday
|- - TALANTO   Цитат(Hella_from_Hell @ 08:25:11, 26...   09:29:07, 26-August-2010, Thursday
|- - яверт   Цитат(Hella_from_Hell @ 08:25:11, 26...   09:35:17, 26-August-2010, Thursday
- - TALANTO   Не виждам разлика между and и &&. Ако има ...   10:01:03, 25-August-2010, Wednesday
- - martinmarks   Ами аз като сложих and се оцвети в син цвят и тога...   10:05:17, 25-August-2010, Wednesday
|- - яверт   Цитат(martinmarks @ 11:05:17, 25...   10:13:53, 25-August-2010, Wednesday
|- - TALANTO   Цитат(martinmarks @ 11:05:17, 25...   10:22:10, 25-August-2010, Wednesday
- - martinmarks   Аха, ами аз направих един ivisible wall и после а ...   10:52:23, 25-August-2010, Wednesday
- - TALANTO   Вече редактирах горния коментар примера е в него. ...   10:57:23, 25-August-2010, Wednesday
- - martinmarks   Таланто много ти благодаря, и товя начи се получи ...   11:34:04, 25-August-2010, Wednesday


Reply to this topicStart new topic
1 потребител(и) четат тази тема (1 гости и 0 скрити)
0 Потребител(и):

 



Олекотена версия Час: 16:41:30, 03.07.25