Първи парчета от Game Maker 8 |
Здравейте ( Вход | Регистрация )
Първи парчета от Game Maker 8 |
01:24:41, 29-April-2009, Wednesday
Коментар
#1
|
|
![]() Редовен бъбривко Група: Администратор Коментари: 661 Регистриран: 08.07.05 Град: Бургас Потребител № 44 |
Game Maker 8.0 ЩЕ има, както всички знаете, и ще се появи в края на август месец. Програмата ще има много важна функционалност: PNG с алфа канали. Ако не знаете какво е това - представляват графични файлове които съдържат информация за прозрачността на всеки пиксел.
Много благодарности на нашия колега от Холандия, Професор Марк Овърмарс, че най сетне се реши да имплементира тази поддръжка. За да не останете разораровани, релийзнахме едно малко приложение, което има за цел да ви покаже най голямата промяна в Game Maker 8.0: Редакторът за спрайтове и редакторът за изображения. Можете да си свалите програмата от тук: -------------------- |
|
|
|
![]() |
04:34:46, 30-April-2009, Thursday
Коментар
#2
|
|
![]() Редовен бъбривко Група: Администратор Коментари: 661 Регистриран: 08.07.05 Град: Бургас Потребител № 44 |
Цитат В GM 7 вкараха support за PNG backgrounds ама спрайтовете пак си бяха същите. БЕАР, и за спрайтовете има (sprite_add_alpha) Има и моя проект PNG.DLL :@ Има и sprite_set_alpha_from_sprite() - Защо не четеш хелповете? Така, както и да е, формата И на ГМ6 И на 6.1 И на 7 И на 8 ЩЕ СИ ОСТАНЕ DDS! DDS е хардуерен 32-битов формат, поддържаш алфа канали. Проблема на спрайт едитора за ГМ6.0, 6.1 и 7.0 беше че НЕ СЕ ПОДДЪРЖАХА НАТИВНО канали с прозрачност. НО РЕАЛНО, АЛФА КАНАЛИТЕ ГИ ИМА ОЩЕ В GM 6.0!!!!! Просто бяха трудни за ползване, защото имаше само sprite_set_alpha_from_sprite() за целта! ИМА начин да работиш с PNG и в старите версии - за целта ми виж проекта PNGImage, с който написах библиотека PNG.DLL. (GM8 ползва PNGImage нативно!) - Можеш и с офцията sprite_set_alpha_from_sprite директно да наложиш някой спрайт да бъде АЛФА КАНАЛА на друг. За PNGImage и неговата история: След като пуснах проекта PNGImage, Негово Високо Величество професор Овърмарс ми вдигна мерника яко, и накрая, за състоялия се конкурс преди около 3-4 месеца за програмиране и подобрение на спрайтовия редактор да поддържа 32-битов PNG нативно без повече нужда от PNGIMAGE/png.dll/sprite_set_alpha_from_sprite бях избран да направя и аз своето предложение за редактора на спрайтове. Това беше и доста добре одобрено предложение от Марк, а, ако се появи в ГМ8 ще бъде яко поне за мен И ако все още не разбрахте какво намеквам с това, ето този скрийн шот:
______________.jpg ( 913.79k )
Брой сваляния: 37На какво ви прилича? -------------------- |
|
|
|
12:43:03, 30-April-2009, Thursday
Коментар
#3
|
|
![]() Новодошъл ![]() Група: Потребител Коментари: 37 Регистриран: 19.01.07 Град: Варна, Каварна - с Лаптопа Потребител № 303 |
Пешо ти ми прати отдавна PNG.dll-то
sprite_set_alpha_from_sprite - си го ползвам. А за правата на игрите ни: Ами по това което четох от тук http://gamemakerblog.com/2008/03/30/sandy-...aker-8-in-2009/ мисля че пак ще са си наши. Но естествено може и да греша -------------------- |
|
|
|
Пешо Първи парчета от Game Maker 8 01:24:41, 29-April-2009, Wednesday
NightelfShadow Аз разбрах наскоро за GMIE. Доста по-добър едитор ... 08:16:24, 29-April-2009, Wednesday
Hella_from_Hell Цитат(Пешо @ 02:24:41, 29-April... 08:37:30, 29-April-2009, Wednesday
Ivo Georgiev Голямата работа, един едитор. И за това от 7 към... 09:20:18, 29-April-2009, Wednesday
Nikol4y Радактора е супер 10:02:00, 29-April-2009, Wednesday
Пешо Така, писмения ми contract с YoYo Games забранява ... 16:17:39, 29-April-2009, Wednesday
Hella_from_Hell Направи ми впечетление, че когато save-неш png ани... 17:04:14, 29-April-2009, Wednesday
TALANTO Цитат(Hella_from_Hell @ 18:04:14, 29... 19:24:41, 29-April-2009, Wednesday
Hella_from_Hell Цитат(TALANTO @ 20:24:41, 29-Apr... 19:51:05, 29-April-2009, Wednesday
яверт Този gm6.3(официално наричан gm8) е още по-голяма ... 21:04:39, 29-April-2009, Wednesday
BEAR Пропускате че рънъра вече ще е на С++ (което 100% ... 22:11:55, 29-April-2009, Wednesday
RaGiNGWhiSPeR Кой ти каза, че това е най-голямото подобрение на ... 21:43:04, 29-April-2009, Wednesday
Hella_from_Hell @ BEAR
Е, па точно за тоя пример дето го даваш, мо... 22:57:25, 29-April-2009, Wednesday
BEAR Конвърта хич не ми е проблем. Дай алфа аз пак ще с... 01:07:02, 30-April-2009, Thursday
Hella_from_Hell lolz 07:37:50, 30-April-2009, Thursday
яверт Ако наистина gm8 съдържа всичко, което се предлага... 08:50:06, 30-April-2009, Thursday
Hella_from_Hell Цитат(яверт @ 09:50:06, 30-April... 12:00:59, 30-April-2009, Thursday
Namelesshero Цитат(Hella_from_Hell @ 13:00:59, 30... 12:36:01, 30-April-2009, Thursday
Пешо Нова бета на редактора: Версия 0.7.0.5 (линка горе... 15:06:14, 30-April-2009, Thursday
Hella_from_Hell Цитат(Пешо @ 16:06:14, 30-April... 17:57:30, 30-April-2009, Thursday
Пешо САмо да кажа:
GM IMAGE EDITOR НАПРАВО зарежда след... 23:29:41, 01-May-2009, Friday
Hella_from_Hell Цитат(Пешо @ 00:29:41, 02-May... 07:04:38, 02-May-2009, Saturday
Ivo Georgiev Някой от Microsoft е разбрал къде се намира. Hella... 09:43:30, 02-May-2009, Saturday
RaGiNGWhiSPeR Photoshop -> Save as *.bmp -> [X] Transparen... 11:05:52, 02-May-2009, Saturday
Пешо Gimp -> Save as -> *.bmp -> [Advanced] -... 13:17:57, 02-May-2009, Saturday
Hella_from_Hell Цитат(Пешо @ 14:17:57, 02-May... 19:25:57, 02-May-2009, Saturday
Антонарсет Хъх, ще чакаме версия 8, да видим. Само дето нещо ... 01:02:03, 10-May-2009, Sunday
igry Цитат(Антонарсет @ 02:02:03, 10... 01:06:35, 10-May-2009, Sunday
martinmarks Крайно време беше да направят малко повече undo i ... 19:22:27, 19-October-2009, Monday
Пешо Моля да не забравяте че Едитора беше Частен CONTES... 02:12:50, 20-October-2009, Tuesday![]() ![]() |
| Олекотена версия | Час: 07:53:13, 05.11.25 |