Първи парчета от Game Maker 8 |
Здравейте ( Вход | Регистрация )
Първи парчета от Game Maker 8 |
![]()
Коментар
#1
|
|
![]() Редовен бъбривко ![]() Група: Администратор Коментари: 661 Регистриран: 08.07.05 Град: Бургас Потребител № 44 ![]() |
Game Maker 8.0 ЩЕ има, както всички знаете, и ще се появи в края на август месец. Програмата ще има много важна функционалност: PNG с алфа канали. Ако не знаете какво е това - представляват графични файлове които съдържат информация за прозрачността на всеки пиксел.
Много благодарности на нашия колега от Холандия, Професор Марк Овърмарс, че най сетне се реши да имплементира тази поддръжка. За да не останете разораровани, релийзнахме едно малко приложение, което има за цел да ви покаже най голямата промяна в Game Maker 8.0: Редакторът за спрайтове и редакторът за изображения. Можете да си свалите програмата от тук: -------------------- |
|
|
![]() |
![]()
Коментар
#2
|
|
![]() Редовен бъбривко ![]() Група: Администратор Коментари: 661 Регистриран: 08.07.05 Град: Бургас Потребител № 44 ![]() |
Цитат В GM 7 вкараха support за PNG backgrounds ама спрайтовете пак си бяха същите. БЕАР, и за спрайтовете има (sprite_add_alpha) Има и моя проект PNG.DLL :@ Има и sprite_set_alpha_from_sprite() - Защо не четеш хелповете? Така, както и да е, формата И на ГМ6 И на 6.1 И на 7 И на 8 ЩЕ СИ ОСТАНЕ DDS! DDS е хардуерен 32-битов формат, поддържаш алфа канали. Проблема на спрайт едитора за ГМ6.0, 6.1 и 7.0 беше че НЕ СЕ ПОДДЪРЖАХА НАТИВНО канали с прозрачност. НО РЕАЛНО, АЛФА КАНАЛИТЕ ГИ ИМА ОЩЕ В GM 6.0!!!!! Просто бяха трудни за ползване, защото имаше само sprite_set_alpha_from_sprite() за целта! ИМА начин да работиш с PNG и в старите версии - за целта ми виж проекта PNGImage, с който написах библиотека PNG.DLL. (GM8 ползва PNGImage нативно!) - Можеш и с офцията sprite_set_alpha_from_sprite директно да наложиш някой спрайт да бъде АЛФА КАНАЛА на друг. За PNGImage и неговата история: След като пуснах проекта PNGImage, Негово Високо Величество професор Овърмарс ми вдигна мерника яко, и накрая, за състоялия се конкурс преди около 3-4 месеца за програмиране и подобрение на спрайтовия редактор да поддържа 32-битов PNG нативно без повече нужда от PNGIMAGE/png.dll/sprite_set_alpha_from_sprite бях избран да направя и аз своето предложение за редактора на спрайтове. Това беше и доста добре одобрено предложение от Марк, а, ако се появи в ГМ8 ще бъде яко поне за мен ![]() И ако все още не разбрахте какво намеквам с това, ето този скрийн шот: ![]() На какво ви прилича? ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#3
|
|
![]() Новодошъл ![]() Група: Потребител Коментари: 37 Регистриран: 19.01.07 Град: Варна, Каварна - с Лаптопа Потребител № 303 ![]() |
Пешо ти ми прати отдавна PNG.dll-то
![]() sprite_set_alpha_from_sprite - си го ползвам. А за правата на игрите ни: Ами по това което четох от тук http://gamemakerblog.com/2008/03/30/sandy-...aker-8-in-2009/ мисля че пак ще са си наши. Но естествено може и да греша ![]() -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
Олекотена версия | Час: 05:17:19, 05.07.25 |