Top-down Weapon System, Система за различни оръжия, стрелба, зареждане и т.н. само с 2 обекта |
Здравейте ( Вход | Регистрация )
Top-down Weapon System, Система за различни оръжия, стрелба, зареждане и т.н. само с 2 обекта |
![]() ![]()
Коментар
#1
|
|
![]() I'm The Evil Admin ![]() Група: Администратор Коментари: 541 Регистриран: 14.11.04 Потребител № 3 ![]() |
Описание:
С тази система можете да добавите оръжия към своята игра лесно и бързо, веднага щом разберете как действа. Инструкциите изглеждат сравнително сплашващи за начинаещите, макар и това да е целената аудитория. Коментарите и инструкциите са изцяло на английски засега. Ще ги преведа тези дни за тези, които няма да се справят сами да си преведат. Ако имате въпроси не се притеснявайте да ги зададете (в случай, че предварително сте проверили дали има отговор на въпроса ви в инструкциите, разбира се). Контроли: F1 - Инструкции WASD - Движение. Понеже примера е за система за оръжия движението е просто x+= ... и т.н. Ляв бутон на мишката - Стрелба Скролер на мишката - Предишно/Следващо оръжие R - Презареждане/Отблокирване на оръжието в случай че блокира (не става въпрос за бъг а за jamming) Е - Смяна към последното използвано оръжие 1-4 - Смяна на оръжието Кратки Инструкции: По принцип всичко си е настроено в примера и единственото, което трябва да променяте са оръжията (което всъщност не е задължително понеже 4те настроени оръжия от мен си работят) според вкуса си. Това става с 2 скрипта, които трябва да изпълните един след друг (понеже има около 24-5 настройки общо и не могат да се настроят в един скрипт). Те са: ws_add_weapon() и ws_add_weapon_extras(); Информация за аргументите можете да видите в самите скриптове (на английски) Информация: НЕ ИЗПОЛЗВАЙТЕ НИКОИ ОТ СКРИПТОВЕТЕ В ПАПКА "System DO NOT CALL", в противен случай най-вероятно ще се сбъгяса системата. Тези скриптове се използват автоматично, така че нямате нужда да ги викате. Основните скриптове които ви интерсуват са: - ws_init() -> Инициализира някои променливи за системата. Трябва да се изпълни само веднъж в Create Event-а на играта. Няма нужда от аргументи. - ws_add_weapon(...) -> Създава оръжие като използва 16 основни настройки (аргумента). Всички оръжия в играта ви трябва да се създадът в Create Event-а на играча чрез този скрипт. За да се избегне играча да започва със всички оръжия (с изключение на пистолета, примерно, които е желателно да има безкраен брой патрони (аргумента за максимум патрони се настройва да е -1 за да са безкрайни)) просто създайте оръжията с 0 заредени патрона и с 0 допълнителни патрона. За повече информация кой аргумент какво прави погледнете скрипта - там са описани (на английски). - ws_add_weapon_extras(...) -> Този скрипт настройва някои допълнителни неща за последно създаденото оръжия. Скрипта се използва ВЕДНАГА след ws_add_weapon() тъй като променя настройките на последно създаденото оръжие.! - ws_shoot() -> С този скрипт се стреля. Използва се само в Mouse Global Left Button. Скрипта няма нужда от аргументи и покрива всички възможни проблеми при стрелянето (дали има патрони, дали не е загряло оръжието, дали не е забило и т.н.). - ws_reload_start() -> Този скрипт започва презареждане на патроните на оръжието. Използва се само в Keyboard Pressed, на който и да е бутон на клавиатурата. Всички други ситуации (като например свършване на патроните в пълнителя) ще започнат презареждането автоматично. - ws_step_code() -> Този скрипт се грижи за някои променливи на системата. Няма нужда от аргументи и се използва само веднъж в Step Event-а на играча. - ws_add_bullets(...) -> Добавя патрони към някое оръжие на играча. Обикновено този скрипт се изполва в Collision Event-а на кутията с патрони с играча. Този скрипт връща true или false в зависимост дали играча е взел патроните (когато играча вече носи максимума патрони за оръжието например ще върне false). Погледнете обекта BulletPack за да видите как да използвате този скрипт правилно - ws_weapon_switch-start(...) -> Смяна на оръжието (последно използване, предишно, следващо или което посочите като аргумент). Възможните стойности са: -1 -> Смяна към последното използвано оръжие (ако то има патрони) -2 -> Смяна към предишно оръжие -3 -> Смяна към следващо оръжие 0 и всяко положително -> Смяна към посоченото оръжие (когато създавате оръжие то получава индекс от 0 нагоре - първото е 0, второто 1, третото 2 и т.н. - използвайте този индекс като аргумент за да смените на това оръжие) В създаването на оръжие някои от аргументите посочват процент шанс нещо да се случи. Тези проценти са реални - т.е. варират от 0 до 100 (а не от 0 до 1) [*]File Link: TDWSbyCaTaHaCv1.2.gmk Host-a.net Mirror: TDWSbyCaTaHaCv1.2.gmk [*]File Link (GM6): TDWSbyCaTaHaCv1.2.gm6 Host-a.net Mirror: TDWSbyCaTaHaCv1.2.gm6 Ако линковете не работят съм прикачил 2 файла и към тази тема -> погледнете в края на мнението ми за атачмънтите. GM Версия: 7.0, но кода ще върви и под 6.1. Не е задължителна регистрирана версия Размер: 0.5MB Ако ви изкочи съобщение от show_message(); значи сте направили нещо грешно. Прочетете какво точно пише за да си поправите грешката. Ако изкочи error моля пуснете грешката в тази тема. Topic Update 28.04.2009: Добавих основните инструкции на български в темата Topic Update 12.06.2009: Качена е нова версия. Проверете Changelog в края на информацията (F1) Topic Update 14.06.2009: Отново е качена нова версия. Проверете Changelog в края на информацията (F1) Topic Update 15.06.2009: Няколко малки промени. Версията вече може да се счита за стабилна. Проверете Changelog в края на информацията (F1)
Прикачени файлове
![]() ![]() -------------------- Si hoc non legere potes tu asinus es!
|
|
|
![]() ![]() |
Олекотена версия | Час: 11:26:18, 04.07.25 |