Game Maker, За заинтересовани в програмиране |
Здравейте ( Вход | Регистрация )
Game Maker, За заинтересовани в програмиране |
![]() ![]()
Коментар
#1
|
|
![]() Редовен потребител ![]() ![]() ![]() Група: Потребител Коментари: 242 Регистриран: 25.11.08 Град: Монтана Потребител № 1377 ![]() |
Темата за крадците вече виси много време в форума на обществото и смятам че това повече плаши новите членове на форума, отколкото да ги вдъхновява...
Затова реших(колкото и глупаво да звучи) да направя тема в която, който иска, да опише защо харесва Game Maker, как се е научил, какво го кара още да програмира и т.н. За новото поколение ще кажа: Влизаите във форума, търсете задавани въпроси, задаваите нови, питаите, разбираите и се учете! Game Maker e чудесна програма, използваите я както трябва и ще направите игра, която заслужава похвала в форума. Разбира се, преди да сте се гмурнали във форума отделете минутка да прочетете правилата ![]() -------------------- Current project: Time Loss ~25%(95% programming, 8% level design, 7% story, 5% sound)
Трета демо версия тук:ЦъК Background work: Farmer John's Second Farm Empire... 60% Next demo version coming up on 75%(v. 0.75)... |
|
|
![]() |
![]()
Коментар
#2
|
|
![]() BEST ENTRY award - зад.1/2008 ![]() Група: VIP Коментари: 597 Регистриран: 19.04.07 Град: Kюстендил Потребител № 539 ![]() |
Аз правя игрите за удоволствие но около година не съм пускал игра точно заради краденето.
Но няма да ме спре скоро (около месец) ще пусна непубликувани игри. Не са кой знае какво но може да ги пусна с отворен код. -------------------- "Последно: 18:05:07, 21.09.12" След две години мълчание пак проговори...
ИГРИ И ПРИМЕРИ НА САЙТА МИ!. |
|
|
![]()
Коментар
#3
|
|
![]() Редовен потребител ![]() ![]() ![]() Група: Потребител Коментари: 242 Регистриран: 25.11.08 Град: Монтана Потребител № 1377 ![]() |
Извън темата...Хей само това ми измъдри мозъка... пък и не те та карам да пишеш.... П.П. Оfftopic-а нe e свързан с едиз... -------------------- Current project: Time Loss ~25%(95% programming, 8% level design, 7% story, 5% sound)
Трета демо версия тук:ЦъК Background work: Farmer John's Second Farm Empire... 60% Next demo version coming up on 75%(v. 0.75)... |
|
|
![]()
Коментар
#4
|
|
Новодошъл ![]() Група: Потребител Коментари: 19 Регистриран: 16.11.08 Потребител № 1374 ![]() |
Извинявайте,че се меся,но пак започнахте да флудите...Нищо лично...Уж темата е за "Какво мислите за Game Maker",а не да се учим на подлог и сказуемо или нещо подобно.
От доста време съм във форума (колко,най-много 1 месец) и се научих на доста работи.Благодарение на вашата помощ и благодарение на тия,които са създали програмата мога да направя разни игри. С програмата работя от 1 месец.Но най-много съм я използвал 5 дни,но от днес ще започна да правя някаква МАЛКА игра,а по-нататък ще ви покажа по-големичка. |
|
|
![]()
Коментар
#5
|
|
![]() Редовен бъбривко ![]() Група: Администратор Коментари: 782 Регистриран: 31.12.07 Град: Шумен Потребител № 824 ![]() |
Аз се хванах с това чудо Game Maker, понеже ми попадна случайно, а и беше първата програма за правене на игри, която ми попадна под ръка. От начало ми беше много сложно, но постепенно свикнах с нея. (тогава нямах интернет и нямаше от къде, и кой да питам, и се оправях самостоятелно)
Не че няма по-добри и лесни програми за правене на игри от нея, но трябваше и там да се разучава всичко на ново и за това си останах с GM. А и човек като свикне с нещо... -------------------- Download my games (click an image for more information and downloading):
![]() website: rbglifestyle.hit.bg |
|
|
![]()
Коментар
#6
|
|
![]() Иво Георгиев ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребител Коментари: 887 Регистриран: 08.04.07 Потребител № 523 ![]() |
Ами и аз случайно - в някаква статия я видях, не си спомням точно.
GM ми харесва, защото на него се научих да програмирам. Иначе от техническа гледна точка е зле. На програмирането дължа повечето знания по математика в училище, дори по български и английски (с общуването по форуми и т.н.). Още повече, че открих, че това ми се отдава - кефи ме много да програмирам и всеки ден да се уча на нови неща в програмирането ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#7
|
|
Новодошъл ![]() Група: Потребител Коментари: 32 Регистриран: 19.05.08 Потребител № 997 ![]() |
Браво бе, Иво
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#8
|
|
![]() Редовен бъбривко ![]() Група: Администратор Коментари: 782 Регистриран: 31.12.07 Град: Шумен Потребител № 824 ![]() |
Ами не е задължително да си програмист за да можеш да направиш нещо, което да мяза на игра с ГМ. Нали за това е сложено това Д&Д. Обаче поне някаква обща култура трябва да има. Поне променлива трябва да се знае какво е, както и други основни работи.
-------------------- Download my games (click an image for more information and downloading):
![]() website: rbglifestyle.hit.bg |
|
|
![]()
Коментар
#9
|
|
![]() Редовен потребител ![]() ![]() ![]() Група: Потребител Коментари: 242 Регистриран: 25.11.08 Град: Монтана Потребител № 1377 ![]() |
Аз доскоро не знаех какво е променлива и сигурно още щях да си бия главата, докато измисля как да не мърдат обектите по движещия се екран
![]() ![]() Много ми помогнахте, благодаря, стрятегиите ми ще са "движещи" и с Mini-Map! Радвам се че дори схванах нещо от скриптовете... ![]() Дерзайте! -- Посоката, в която образованието поведе човека, ще предопредели бъдещия му живот. (Платон) -- -------------------- Current project: Time Loss ~25%(95% programming, 8% level design, 7% story, 5% sound)
Трета демо версия тук:ЦъК Background work: Farmer John's Second Farm Empire... 60% Next demo version coming up on 75%(v. 0.75)... |
|
|
Гост_Bowser_* |
![]()
Коментар
#10
|
Гост ![]() |
Свалих Game Maker v.1 някъде през 1999-та година от един диск на списание PC World.
Тогава нищо не разбирах, все пак бях на 8-9 години, и се чудех как с това чудо се правят игри (тогава беше един малък floating toolbar ![]() Правех разни игри които се играят сами... даже още си ги пазя повечето ^^ След време, като имах вече нет, свалих по-новите версии и постепенно с годините се научих. Заниманията ми с Game Maker подобриха много оценките ми по Математика и улесниха много изучаването на езици като C ![]() Правенето на игри винаги е било моя мечта и искам да ставам все по-добър и по-добър, дори ако мога ще изкарвам някой лев от това "хоби" в бъдеще. Мисля скоро време да започна да разучавам библиотеката Allegro за C++ (или нещо друго, ще видим). Game Maker малко започва да ме ограничава вече, даже не знам дали ще успея да завърша Purple... |
|
|
Гост_Bowser_* |
![]()
Коментар
#11
|
Гост ![]() |
Щото ме мързи и съм свикнал на GM
![]() И аз си мислех че има безброй възможности... Но скоро като започна работа свързана с програмиране, ще посвикна набързо. |
|
|
![]()
Коментар
#12
|
|
![]() Иво Георгиев ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребител Коментари: 887 Регистриран: 08.04.07 Потребител № 523 ![]() |
Не, ясновид
![]() Иначе лесно се свиква с езици за програмиране (особено C-подобни) ако си добър на GML ![]() Като става въпрос за C++, няма как да не се включа и аз. Предлагам (отново) Irrlicht за 3д неща (той е енджин) SFML е страхотна библиотека, която изключително много опростява cross-platform писането на игри, ползващи OpenGL. Не ползваш директно интерфейса на OpenGL, но за сметка на това интерфейса на тази библиотека е много по-лесен и пак можеш да го комбинираш с OpenGL. Също SDL е добра, защото е крос-платформена, лесна и удобна. |
|
|
![]()
Коментар
#13
|
|
![]() Новодошъл ![]() Група: Потребител Коментари: 31 Регистриран: 21.08.08 Потребител № 1214 ![]() |
Ако ще програмирате игри със C++ трябва ви Dark GDK game еngine (Game development kit) и разбира се Visual Studio 2008. Те улесняват правенето на 3d игрите със C++ аз поне съм много доволен от Dark GDK.
А що се отнася до Game maker - добра програма, но до един етап. Твърде е ограничен- пример - слагам повечко обекти в room-а и ми срива FPS-то, освен това прави безпричинни бъгове. Но като за начало е перфектната програма. |
|
|
![]()
Коментар
#14
|
|
![]() Иво Георгиев ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребител Коментари: 887 Регистриран: 08.04.07 Потребител № 523 ![]() |
Не, Visual Studio е MS простотия. Аз предпочитам Code::Blocks, и Geany + cmake.
За модели Blender. |
|
|
![]()
Коментар
#15
|
|
![]() Редовен бъбривко ![]() Група: Администратор Коментари: 661 Регистриран: 08.07.05 Град: Бургас Потребител № 44 ![]() |
Няма никакъв смисъл да ползваме DarkGDK - пълен шит! ;) Особено път тъпия VisualStudio 2008 - прави си игрите мултиплатформени, момче. Но... physX rulz.....
-------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#16
|
|
![]() Иво Георгиев ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребител Коментари: 887 Регистриран: 08.04.07 Потребител № 523 ![]() |
|
|
|
Гост_Bowser_* |
![]()
Коментар
#17
|
Гост ![]() |
Абе за сега съм се насочил към Allegro; IDE - Dev Cpp и compiler - MingW...
Като за начало, защото ми се струва по-лесничко. А аз мразя програмирането ![]() Дано да се справя, цял ден се мъчих докато го инсталирам >.> Айде стига толкова оф-топик.. тая тема нали уж е за Game Maker ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#18
|
|
![]() Редовен бъбривко ![]() Група: Администратор Коментари: 661 Регистриран: 08.07.05 Град: Бургас Потребител № 44 ![]() |
Ивайло, ОДЕ е най тъпия енджин.... който съм виждал, честно. Спри да спориш, Физекс е 100 пъти по добър и хардуерен, за разлика от ОДЕ. Обичам ФизЕкс. И ако не спреш да спамиш в нашия форум с твоите линукс неща, ще ме ядосаш.
-------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#19
|
|
![]() Редовен потребител ![]() ![]() ![]() Група: Потребител Коментари: 107 Регистриран: 31.12.04 Град: София/Варна Потребител № 22 ![]() |
Аз пък попаднах на ГМ в сп. "Дънлоуд" от 2002 г. май, тогава излезе тъкмо в. 5 и първи (и последен) брой на ГМ списанието. Не разбирах абсолютно нищо
![]() Обаче много не ми харесва посоката, в която се движи ГМ под формата на йойогамес. Няма да се отплесвам сега... Отскоро съм превключил на xna. Макар че не е многоплатформена и пр., има доста уроци и я намирам за най-сполучливия избор за мен и засега. Мечтата ми е да се отърва от уиндоус веднъж завинаги и да правя игри и програми за линукс, ама и това ще стане като му дойде времето! Преди все смятах, че ГМ хелпът е най-загубения след тоя на Труеспейс, но като надзърнах в тоя на Вижуъл студио ГМ хелпът ми се издигна в очите ![]() Препоръчвам горещо ГМ за начинаещи пишман_игрови_развивачи. От С# и С++, С човек без особени или никакви познания в областта на програмирането може да получи диария. -------------------- Mars' Colonization 1 - в цялостна преработка... Кога ще стане и аз не знам :)
|
|
|
![]()
Коментар
#20
|
|
![]() Редовен бъбривко ![]() Група: Администратор Коментари: 661 Регистриран: 08.07.05 Град: Бургас Потребител № 44 ![]() |
xna? с XNA си спечели червено в моите очи, антонарсет. xna = Microsoft.... I HATE THEM! GM is better. И на мен не ми харесва yoyogames ама какво да се прави - за това ползвам стария ГМ
![]() SDL, OpenGL, Allegro = multiplatform ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#21
|
|
![]() Редовен потребител ![]() ![]() ![]() Група: Потребител Коментари: 107 Регистриран: 31.12.04 Град: София/Варна Потребител № 22 ![]() |
И аз така, ама тва е положението. ГМ издиша по вина на йойогеймс. Тия проблеми с лиценза, с близо тригодишното непоявяване на нова версия и пр. не вещаят нищо хубаво. А хна ще ми е по-лесна. Консултирах се с разни програмисти и ми препоръчаха с# вместо с++. Общо-взето по мрежата все на такива мнения се натъквам, че с++ е твърде трудно. Пък и нали казах - като се оправя с хна-то (или ако се оправя), ще мина на нещо многоплатформено.
Пък да видим, може йойо-тата да пуснат нещо хубаво... ама малко ме съмнява... -------------------- Mars' Colonization 1 - в цялостна преработка... Кога ще стане и аз не знам :)
|
|
|
![]()
Коментар
#22
|
|
![]() Редовен бъбривко ![]() Група: Администратор Коментари: 661 Регистриран: 08.07.05 Град: Бургас Потребител № 44 ![]() |
C# ? OMG.... Why... Човек... .NET, интерпретацията... Microsoft... Тези технологии са БАВНИ!!! Има ли смисъл да се махаш от GM... Мани, да не ти пука за тъпите им лицензи, аз си харесвам версия 6 и съм си довобен с нея. Като сам си напиша gamedev програма ще си я ползвам сам
![]() ![]() Но ако ще напредвам, ще е С++ и няма да е allegro! Ще бъде SDL или OpenGL. -------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#23
|
|
![]() Новодошъл ![]() Група: Потребител Коментари: 23 Регистриран: 25.03.09 Потребител № 1432 ![]() |
Мии, кво да кажа!? Вчера се регнах тук, но работя с GM от 2-3 години. Справям се добре с GML и честно казано това ми носи добри оценки по математика. Отначало не знаех какво са Variables (променливи величини) и не смеех да ги ползвам, а сега само с това се занимавам. Правя игри, за да тренирам ума си и да се забавлявам и мисля, че GML ще ми помогне при други езици. Имах един много добър енджин за top-down shooter-и, но ми се скапа харда и сега нямя и следа от .gmk-то и го има само в yoyogames.
![]() ![]() -------------------- I am a
![]() Amps - Tank Warfare demo project |■■■■■■■■■■| 75% Amps - Century finished project |■■■■■■■■■■| 55% |
|
|
![]()
Коментар
#24
|
|
![]() Потребител ![]() ![]() Група: Потребител Коментари: 86 Регистриран: 15.02.09 Град: пазарджик Потребител № 1413 ![]() |
здравейте относно краденето(извинете че така започвам)и аз откраднах но беше неволно взех звуците от CS но незнам къде ми е бил мозъка и не съм ги писал в кредитс
![]() Занимавам се с ГМ от вече близо година един мой приятел ме запали по него (той има регистрация: HODOLL) научи ме как да боравя и как да правя някакви игри с него.Сега вече мога да се похваля че сум част от 'бащите' на новото поколение GM FANS и запалвам ново поколение ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#25
|
|
![]() Редовен бъбривко ![]() Група: Администратор Коментари: 661 Регистриран: 08.07.05 Град: Бургас Потребител № 44 ![]() |
А сега отивай да учиш GML че без него определено не можеш да станеш баща на новото поколение 2D игри, че даже и на старото
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#26
|
|
Enlighter ![]() Група: Потребител Коментари: 33 Регистриран: 30.06.08 Потребител № 1077 ![]() |
Ново поколение 2D игри?
|
|
|
Гост_koes007_* |
![]()
Коментар
#27
|
Гост ![]() |
Знам че не му е тук мястото, ама не можах да намеря темата....
ЗАЩО подяволите не ми исписва отговорите в темата както преди!??!?!?! Трябва да кликам на лимкове, за да ги видя?!?!?!?! |
|
|
![]()
Коментар
#28
|
|
Enlighter ![]() Група: Потребител Коментари: 33 Регистриран: 30.06.08 Потребител № 1077 ![]() |
Над всички постове в дясно имаш опции избери стандартен изглед
|
|
|
Гост_koes007_* |
![]()
Коментар
#29
|
Гост ![]() |
Благодаря, извинявам се за спама :(
Абе няма по хубаво нещо от удоволствието че си си създал игра независимо 2D,3D или 4D( ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#30
|
|
![]() Потребител ![]() ![]() Група: Потребител Коментари: 86 Регистриран: 15.02.09 Град: пазарджик Потребител № 1413 ![]() |
нямах предвид ново поколение 2Д игри а ново поколение фенове на гейм мейкър да са заинтересовани от програмата и от програмиране на игри с нея
![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#31
|
|
Новодошъл ![]() Група: Потребител Коментари: 32 Регистриран: 03.05.09 Потребител № 1445 ![]() |
Научих за тази програма от торент тракер ^_^" (тогава беше Гейм Мейкър 6.0+кий ^_^" ,ама компа ми трябваше да се преинсталира, т.е. ми се изгубиха файловете от компютъра, и тръгнах на ГМ 7 ^^" ) От начало гледам като гръмнат(на ГМ6), не знаех кое какво е, как функционира, какви кодове, какви 5 лева - нищо... После поогледах някой туториал който върви заедно с програмката, гледам - мнооого непознати думи на английски, но вече поне знаех как да си сложа картинка/спрайт ^^" Сега когато гледам този форум, ми се струва че разбирам много повече от преди
![]() ![]() -------------------- I am a
![]() |
|
|
![]()
Коментар
#32
|
|
![]() Редовен бъбривко ![]() Група: Администратор Коментари: 782 Регистриран: 31.12.07 Град: Шумен Потребител № 824 ![]() |
.... Имам зад себе си само 1на бъгава игра базирана на примера с топките от упътването на ГМ :S ... Ами то така се почва. Някой ги мързи и примерите да погледнат и само питат за глупости и използват кодове, които изобщо не разбират какво правят. Ако искаш наистина да се научиш на нещо, самоубочаването най-ефикасното решение. Е, нищо не ти пречи и да питаш ако нещо те затруднява прекалено много. -------------------- Download my games (click an image for more information and downloading):
![]() website: rbglifestyle.hit.bg |
|
|
![]()
Коментар
#33
|
|
![]() Новодошъл ![]() Група: Потребител Коментари: 37 Регистриран: 19.01.07 Град: Варна, Каварна - с Лаптопа Потребител № 303 ![]() |
Като бях 16 годишен седнах зад ГМ (не помня коя версия).
Гледам тъпо в "красивите картинки" и си блъскам главата да разбера кво става какви са тия цифри дето ми скачат тука. 3 дни по-късно я зарязах. Две години по-късно ГМ 6.1 ми попадна като бях студент първа година. От някакъв диск "Даунлоуд БГ". Тогава бях доста напреднал с анимация, графика, музика и там всичко което може да се ползва за правенето на игри. Викам си: Ами егати трябва го науча. Защо? Защото ме кефи. Може и нищо да не печеля от ГМ (което е много вероятно) ама поне имам някакво занимание, пък и ако други се кефят на моите игри - повече не ми трябва. Както и да е.. погнах го аз... с ония рейсър от туториалйте. Почнах си правя моя версия на него! Бъгава до небето ![]() ![]() ![]() И от там лека полека взех да научавам ГМЛ, кое какво прави и сам се оправях. Чак към 2005 се регистрирах в английското GMC(и 2 години по-късно тук). Закъснявах за лекции докато си блъсках главата как да оправя това-онова ![]() Карам с ГМ 6.1. Свикнах с него. То сега има маса сайтове с готови ГМЛ кодове. Аз обаче сам си пиша мойте исторйи от нулата. Водещата ми идея е: Поне аз съм го писал знам какво прави и как работи. Сега и DarkBasic тътря. Там съм още индйанец, ама почвам да ги стоплям нещата. Две нови игри на ГМ може да пусна към края на лятото (зависи колко свободно време ще имам от работа). Ух, дълг пост. Хайде чао засега. -------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#34
|
|
![]() Редовен бъбривко ![]() Група: Администратор Коментари: 661 Регистриран: 08.07.05 Град: Бургас Потребител № 44 ![]() |
С декомпилатора - отдавна има решение, GDG07- Виж форума НОВИНИ. Като си завършиш играта я прати за анализ на антивирусните компании за да може всичко да е наред (И индивиди като Хелла да спрат да пищят повече
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#35
|
|
![]() Редовен потребител ![]() ![]() ![]() Група: Потребител Коментари: 241 Регистриран: 27.04.08 Град: София Потребител № 959 ![]() |
Ехх този Game Maker.Как си лети времето с него.
За пръв път се сдобих с него от един приятел.Исках да правя нещо на компютъра докато съм...и незнам защо това нещо исках да са игри.Един приятел ми даде програмата...мисля беше 6 некупена и аз я вклюих.Седях като неандерталец първите 2 минути след което започнах да разглеждам и да зацепвам горе долу кое за какво е. После включих и примерите там с колите,пакмана,астероидите(махнах тези функции които са от платената версия за да мми тръгне ![]() Игрите ми са бъгави ама какво да се прави...толко си мога :( -------------------- Ученик:Единно Средно Технологично Училеще по Електронни Системи към Техническия Университет гр.София
За първа година в 10 клас ![]() ![]() ![]() -Block Mine - 100% completed Линк към играта -Block Heap - 50 % completed Линк към играта -Block Maze - 90 % completed Линк към играта -Falling Asteroids - 50 % completed Тука вече няма линк.-Проекта е непубликуван- -Block Circle TD - 20 % completed-stopped for now- -nMemories - 15 % completed[/size][/color]-working on it- |
|
|
![]() ![]() |
Олекотена версия | Час: 11:31:35, 15.09.25 |