Здравейте на всички. : ) От доста време се занимавам с GM, но като цяло никога не съм бил много по „комуникацията". Благодарение на Game Maker се научих на едно от най-ценните неща за всеки, който иска да се занимава с програмиране – сам да намираш ценната за теб информация и прилагането й по най-добрия начин. Започнах като пълен новак в действителност, който дори не как се ползва for цикъл. : D Но стига за мен.
Въведение
Тук съм да ви представя проектче, в което вложих много труд и вплетох голяма част от уменията си (които всъщност разширявам през цялото време) и мисля, че ще ви хареса.
Представям ви най-новия "particle editor", който си измайсторих, поради факта, че всички останали, които съм намирал... ами съжалявам ама удобството на работа е ... стабилно ограничено, най-общо казано. : D Та поставях си цели за игри, твърде амбициозни цели, започвах ги, спирах ги. В един момент си казах, че трябва да започна от това, което може би ще ми влезе в работа при направата на голяма игра или нещо подобно! Ами, с една дума, частиците са добър и интригуващ избор.
Основни функции:
- редактиране на всички свойства на частиците (particle types) изцяло динамично – чрез елегантни слайдери, чиито обхват дори може да се регулира (което обаче още не е документирано никъде и трябва да кажа, че става с десен клик на мишката в/у дадения слайдер);
- редактиране на свойствата и на „предавателите" (emitters) динамично – разширявайте обхвата (region), местете спрямо центъра на екрана, сменяйте типа на излъчване на частици (между константна емисия всяка стъпка – part_emitter_stream() и такава на интервали - part_emitter_burst, като регулирате времето), още смяна на „дистрибуцията"
на емитера и май това е;
- всичко се пази във основни файлове за всеки „проект", където се пазят ВСИЧКИ връзки между емитри, частици, системи и въобще всичко нужно за да възстановите работата си както е била преди да затворите програмката; за сега няма attractors, destroyers, changers и подобни, но и без това са като цяло второстепенни;
- моя опит за графичен интерфейс, не просто проработи, но и го мяза на нещо , слайдери, контекстови менюта, приятни листчета със скролбари и т.н. си работят добре в момента, но ще се работи много по всичко още...
- експорта на код за сега е много елементарен, става чрез менюто code -> compile codes, за дадения проект; за сега е много ограничен - експортва всичко по един модел, а една от целите ми е да го поразширя с едно две неща...
-----------
Може много да се говори. Няма да задълбавам. Ще ви кажа, че ако нищо не разбирате, да не се притеснявате. Ще ми се наложи и без това да направя нещо като простичък наръчник, а освен това онзи „бар" горе вдясно на програмта не е за нищо. Все още не съм добавил вътрешния „хелп", но там ще се показва указателен текст какво прави даден бутон и тъй нататък.
Още нещо, пряко свързано с програмката, което може да е полезно но не е документирано. Q – лудване на дадения проект, без да пита, че не е сейван и подобни простотии и W – сейване на дадения проект без допълнителни прозорци отново. Последно – задържане на H спира да рисува графичния интерфейс и така можете да видите само партикълите. : )
ИЗТЕГЛЯНЕ:
http://www.2shared.com/file/MK3FS3_6/Visual_Particles_11.html
http://www.2shared.com/file/YT1hDikh/Visual_Particles_100.html
Версия 1.1 премахва някои ужасни бъгове, които не знам как съм пропуснал просто и добавя някои приятни нещица. Вече онова поле горе в дясно не стои празно, а дава информация за някои бутони (докато сме над тях) и репортва за последното действие (поне в повечето случаи). Вече могат да се правят скрийншоти - всичките в .PNG както с прозрачен фон (F7), така и с текущия фон (F8) и тези скрийншоти НЯМА да добавят графичния интерфейс, а само частиците. : ) В cnangelog.txt и readMe.txt има повече инфо.
Няколко шота:
http://postimage.org/image/kgxm6or3p/http://postimage.org/image/8gs9020if/http://postimage.org/image/pnnf2i34n/http://postimage.org/image/vmsagdo4x/
Има едно примерно проектче към пакета. Project -> Load -> projExample . Макар и да няма много смисъл от такова де...
Кратко указание за работа.
Кратко указание за работа (за сега). За всеки проект ви трябва поне една партикъл система. Създава като първо натиснете онзи идиотски бутон горе в ляво и "открехнете" списъка с наличните системи за дадения проект + бутоните за работа със системи. Плюсчето е за създаване. След това вече можете да създавате емитри към дадената система от бутоните за работа с емитри, които са долу в ляво. За промяна "свойствата" им е поредицата от бутони долу. За частици си има специален малък "визуалайзер", както обичам да му викам аз долу от дясно. И там са бутоните за създаване/премахване/прилепяне на частици към емитер. А за самите промени по частиците са слайдерите, които са първото нещо, което се забелязва. Примерен ход на работа -> Add -> System; Add -> Emitter -> With Particle. Това ще създаде двойка емитер с частица, прилепена към него. Толкова за сега. Остава ви да поръчкате.
-----------
Всичко е на английски. Съжалявам за което, защото това е български форум.
Невероятно добре е направено! Лошо че не снима скрийнове за тия като мене, които се стремят игрите да са леки на перца, вместо да се занимават с тежките ефекти. Пощраках из програмата на слепо и я разбрах лесно без много проблеми. Единствения проблем или бъг там дека намерих беше със "Save as", който въобще не ме питаше къде да записвам.
Надявам се повече хора като тебе да се заемат сериозно и да не се глезат със бъгави и недовършени игрички. Ако имаше оценка да оценявам от 1-5, аз бих ти дал 5! Продължавай в същия дух, справяш се!
Доста добре е направена. Може да добавиш подсказки - като някой задържи мишката неподвижна над някой бутон за повече от 0,1 секунди да се появява текстово поле с описание какво прави този бутон.
Не съм я разглеждал напълно, но е добре ако има начин да се сменя цвета на фона и отметка частиците да се появяват от позицията на мишката.
Мерси много. Наистина вложих стабилен труд в програмката. А тя и тепърва ще се развива.
Гледах да тествам много, ама МНОГО. Колко бъгове съм премахнал във връзка с аматьорския ми GUI... но най-вече при мениджмънта на мрежата от емитри, партикъли и системи. Там може да стане страшно, защото трябва да се овладее вътрешното индексиране на елементите в собствени структури от данни. Практически, в момента дори имам разширена система за работа с частици в game maker, която потенциално може да се използва и в отделни игри. Примерно динамична смяна свойствата на частиците директно в код. Може би particle анимации?? И т.н. Но не сега.
Save as функционалността все още не е добавена. Съвсем забравих за нея като пусках релийза, но така или иначе щеше да трябва да побутна на доста места по програмата за да я махна, а скоро ще я добавя без това.
----
И аз се надявам да вдъхна малко вдъхновение на някой, който иначе би оставил нещо по-сериозно.
Само това не го разбрах:
"Лошо че не снима скрийнове за тия като мене, които се стремят игрите да са леки на перца, вместо да се занимават с тежките ефекти."
Искаш да снима скрийнове? Няма проблем. Отворен съм за идеи и малки хитри добавки. Винаги. Но ако си мислиш, че частиците са тежки... всъщност никак не са. Ако броят им се пази нисък са едно от най-бързите неща в GM, ако не се лъжа.
ОП. Тъкмо постнах и Яверт е писал.
"Доста добре е направена. Може да добавиш подсказки - като някой задържи мишката неподвижна над някой бутон за повече от 0,1 секунди да се появява текстово поле с описание какво прави този бутон."
Мда, това е супер хитро и съм се сетил. Прочети абзаца на първия пост над скрийншотите. Ще го имплементирам тепърва.
"Не съм я разглеждал напълно, но е добре ако има начин да се сменя цвета на фона и отметка частиците да се появяват от позицията на мишката."
Цвета, да - за всеки "проект" на VP. Частиците, не. Те трябва да са прикрепени към емитер. Неговата позиция вече може да се ръководи. : ) Дори самия експорт на код зачита тази позиция при създаването на кода за "регион"-а. Но както написах в първия пост - тоя експорт ще трябва да се поразшири. Идеите ви ще ми влязат в работа, затова предлагайте всичко хитро, което се сетите.
Ехее поздравления, човек! НАй-после някой истински мотивиран човек да дойде в нашия форум. Много се зарадвах! Проекта ти е супер добре измислен и много добре реализиран
Между другото, няма да е зле да видиш моите "проектчета" в секцията "Ръководства и примери" - имам цял TEXTFIELD с маркиране, копиране, поставяне и всичкото там нужно ии виж си имейла :}
Интерестно проектче. Добра работа наистина, барво.
На мен по-скоро ми допада това как си направил интерфейса от колкото това което прави програмата.
@ Пешо
Мерси. И ще погледна там твоите "проектчета" ако могат да ми влязат в работа. Макар че аз вече имам и това в моята система, само дето не можах да му изпипам с време някои бъгове и реших да го оставя за по-късно.
@ Hella_form_Hell
Напълно вярно. Но мисълта ми беше, че точно частиците са нещото, което може да е перфектна визуална добавка, същевременно без да товари много. Примерно до 1000 при мен няма абсолютно никакви проблеми с останалите работи, а процесора ми е от 2006та и си е едноядрен (макар и мощен - amd athlon 3200+). А дори и 1000 са пре-предостатъчно. : )
Абе вие заменете всяка частица с обект, изглеждащ и държащ се като нея, та чак после идете се оплаквайте, че частиците били тежки
Браво . Добро е.
И сега остава с програма за Screenrecording да си запишем ефектите и са готови . За някоя игра.
Или да си експортнеш кода, който ще направи същото и без screen recording ;]
Нова версия. Трябваше да излезе много по-рано, ама кво да се прави - или мързел, или задачи.
Powered by Invision Power Board
© Invision Power Services